lördag 26 juni 2010

hejhej


i sydeney är det vinter, alla fryser och huttrar och i china town värmer man sig med heta drycker, som till exempel hot herbal jelly och malaysiskt kaffe med kondenserad mjölk. jag och papps äter bara asiatiskt, dels för att det är billigast, dels för att man inte har lust att äta nånting annat när man bor här. mest äter vi på en liten japansk restaurang som heter kura. dom har världens godaste ris med sataytofu. jag har också halsfluss, det är inte så kul. jag var hos en jättebra kinesisk läkare som hette dr tse. han kollade på mig i 30 sek och bara du får penicillin varsågod forstätt äta värktabletter. snabbt och effektivt liksom, inga jävla blodprov eller ovilja mot antibiotika. vinter innebär för övrigt 15 grader men när alla andra fryser fryser vi med.

vi var just och drack australiskt rödvin på en pub i botten på en skyskrapa. puben förvandlades gradvis till en nattklubb och fylldes på med fler och fler australska och kinesiska fjortisar, jag och papps kände oss lagom utanför. folk stirrar väldigt konstigt när man är ute med sin pappa. särskilt när man hamnar fel på fjortisdiskon.

nu ska vi sova, klockan är nästan elva och eftersom jag är sjuk och papps har jetlag så kör vi pensionärstider rakt av. fast jag sover sjukt länge på morgnarna, typ till halv 9 varje dag, det är väldigt bra. jag är mycket avstressad.

på måndag åker vi till cairns uppe i norr, där är det INTE vinter. sen ska vi till ett ställe på västkusten som heter broome där är det inte heller vinter och västkusten är ganska öde. tror det bli coolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar